Conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2014, pentru persoanele fizice care achiziționează produse prin intermediul magazinelor online ”Consumatorul are dreptul de a denunța unilateral contractul la distanță, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului său, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor“.
Clientul/Utilizatorul poate returna produsele doar în situația în care:
- Produsul nu este conform specificațiilor de pe site
- Produsele au fost livrate eronat
Clientul/Utilizatorul are obligația de a notifica Asociația Instruit cu privire la intenția de a returna produsele achiziționate, prin orice mijloc de comunicare scrisă pe care îl oferă Asociația Instruit (e-mail la adresa office@istruit.ro ), în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor.
În cazul în care Clientul/Utilizatorul, după returnarea produsului, dorește un alt produs sau returnarea produsului din cauza motivelor menționate mai sus, însă Asociația Instruit nu dispune de alt produs conform specificațiilor clientului, Asociația Instruit are obligația de a returna contravaloarea produsului în termen de 14 zile calendaristice, de la informarea acestuia cu privire la indisponibilitatea produsului.
Asociația Instruit nu suportă, sub nici un fel, contravaloarea transportului sau al oricărui serviciu suplimentar. În cazul în care Asociația Instruit oferă transport gratuit, acest lucru fiind specificat la finalizarea comenzii, returul sau schimbul, sunt gratuite.
Clientul/Utilizatorul are obligația de a returna produsul în stare perfectă, exact cum l-a primit, în ambalajul original și cu toate etichetele intacte, de asemenea cu toate documentele însoțitoare. Produsele vor avea un sigiliu de securitate, la vedere. Prin ruperea sigiliului de securitate, Clientul/Utilizatorul nu mai are dreptul de a returna produsul, prin urmare Asociația Instruit poate refuza returnarea produsului.
În cazul înlocuirii produsului, mai întâi Clientul/Utilizatorul are obligația de a returna produsul împreună cu etichetele intacte. După recepționarea și constatarea că produsul este conform cerințelor de mai sus, Asociația Instruit trimite către Client/Utilizator, produsul dorit de acesta. În cazul în care este o diferență de preț între primul produs și produsul dorit la schimb, Clientul/Utilizatorul va achita diferența conform documentelor însoțitoare. Prin ruperea etichetei de securitate, Clientul/Utilizatorul nu mai are dreptul de a returna produsul, prin urmare Asociația Instruit poate refuza returnarea produsului.
Pentru returnarea produsului se va completa formularul de retur pus la dispoziția Clientului/Utilizatorului, de către Asociația Instruit. Produsele returnate se trimit la adresa Asociația Instruit Oradea, Str. Stefan Zweig nr. 10A, Etaj 1, cod postal 410515 Oradea, jud. Bihor, Romania